№1-2, 2014

Обкладинка Всесвіту №1-2, 2014

Зміст номера

  • Nota Bene. Ярослав Ґодун. Дорогі читачі та шанувальники літератури!

Поезія

  • Константи-Ільдефонс Галчинський. Зачарована бричка. Поема
  • Владислав Броневський. Поезії
  • Урсуля Козьол. Вибрані вірші
  • Єжи Фіцовський. Поезії
  • Віслава Шимборська. Збірка «Досить»
  • Зофія Заремб’янка. Вибрані вірші

Проза. Драма

  • Марек Беньчик. Книга обличчя. Повість
  • Славомір Мрожек. У млині, у млині, мій пане-добродію. Весілля в Атоміцах. Надія. Маленький друг. Пташка уґупу. Валтасар. Оповідання
  • Єжи Пільх. Тисяча спокійних міст. Роман
  • Даріуш Бітнер. Початок. Оповідання
  • Павел Гюлє. Стіл. Оповідання
  • Вєслав Мисливський. Реквієм для господині. П’єса на 2 дії

Письменник. Література. Життя

  • Юрій Андрухович. Поляки. З перспективи наближеного
  • Оксана Пахльовська. Поїзд у Варшаву
  • Олександра Братчук, Анатолій Івченко. Переклади з української мови польською мовою з 1991 до 2012
  • Микола Рябчук. (Не)можливість діалогу
  • Дмитро Дроздовський. L’enfant terrible польського модернізму: Witkacy
  • Роман Лубківський. Поет із сузір’я, найближчого до нас
  • Наталія Сидяченко. Про визначальні риси поета і поезії
  • Полоністичні публікації в журналі «всесвіт» (2001–2013 рр.)

На обкладинці: с. 1. — Зофія Кулік (Zofia Kulik). «Мандала», фотографія, 4 елементи, 60,5 х 50,5 см. кожний. Мандала — один із найупізнаваніших символів буддійської культури. Її часто описують як ідеальний малюнок, відображення Всесвіту. Проте робота З. Кулік позбавлена цих конотацій. На фотографії чоловік без одягу, символізує беззахисність.

С. 2. — Катерина Йозефович (Katarzyna Jуzefowicz). «Habitat», 1993-1996, папір, клей, різновимірні об’єкти. Монументальна скульптура К. Йозефович скомпонована з фрагментів мініатюрних меблів. Вона співвідноситься з ідеєю дому («habito» — латинське дієслово, яке означає «мешкати»).

С. 4. — Радек Слага (Radek Szlaga). 8 малюнків із серії «Погані малюнки» («Zle rysunki»), 2007. Маркер і кольорові олівці на папері, 29,5х21,7 см. Хаотичний малюнок символізує брак логіки, а також мотиви, пов’язані із елементами соціальної критики та поп-культури.

Усі роботи — з Колекції ІІ Галереї «Арсенал» у Бєлостоку і «Podlaskie Towarzystwo Zachety Sztuk Pieknych». Редакція журналу вдячна за надання дозволу на публікацію зазначених робіт.

Залишити відповідь