№3-4, 2019

Обкладинка журналу Всесвіт №3-4, 2019

Зміст номера

Поезія

  • Като ДЖАВАХІШВІЛІ (Грузія). Звістка про війну. Добірка віршів

Вітер із діаспори

  • Микола РОМАНЮК (Україна–Польща). «Всі ми наче греки із піфоса, з пафосом…». Вибрані поезії
  • Вільям ШЕКСПІР (Англія). Вибрані сонети

Проза. Драма

  • Станіслав БРАЖНИК (Ізраїль). Золото. Повість
  • Франтішек ШВАНТНЕР (Словаччина). Зустріч. Оповідання. Дама. Оповідання
  • Церінґ НОРБУ (Тибет, Китай). Відкуплена вівця. Оповідання
  • Хорхе Луїс БОРХЕС (Аргентина). «Божественна комедія» Міні-оповідання зі збірок «Творець» («El hacedor») і «Золото тигрів» («El oro de los tigres»)
  • Чингіз Айтматов (Киргизстан). Сходження на Фудзіяму. П’єса

Письменник. Лiтература. Життя

  • Лариса БРЮХОВЕЦЬКА. Українське кіномистецтво в сучасному дискурсі історії кіно

Літературні діалоги

  • Борис ШАЛАГІНОВ. Із роздумів про літературу та сучасність
  • Олександра КОВАЛЬОВА. На шляхах слова
  • Сергій ТАРАДАЙКО. Енциклопедія Борхеса
  • Роксолана ЗОРІВЧАК. Де рідне з чужим так тісно перемережилося
  • Олександр АСТАФ’ЄВ. Як примирити літературу і географію?

Новини культури

  • Юрій МОСЕНКІС. Нові культурні проекти Європейської академії наук, мистецтв і літератури
  • Алла ГОРДІЄНКО. «Сторінками книг Чингіза Айтматова». За результатами Всеукраїнського конкурсу дитячого малюнка
  • Іванові ДЗЮБУ — 85

На закінчення номера

  • Чингіз АЙТМАТОВ (Киргизстан). Білий дощ. Оповідання. Сипайчі. Оповідання

На обкладинці: Малярка Ольґа КІТТ (Olga Kitt, нар. 1929 р., живе і працює в Нью-Йорку, США) — одна з найвідоміших художниць, яка пройшла творчий шлях від абстракціонізму в 60‐х роках 20 ст. до реалізму і малярства в стилі графіті в наші дні. Ст. 1 — «Гофманн», 1987, олія на полотні. Ганс Гофманн у своїх лекціях в Нью-Йорку в 50‐х рр. викладав кубізм. Та він також навчав основам композиції, її засадничим концептам «на пальцях». Ця картина наводить приклади його викладів, як от строга вертикальна головна лінія зверху вниз від центру полотна, яка позначає початковий рух. Ст. 2 — «Флора», 2009, акрил на тайвеку. Коли Рембрандт зобразив свою дружину Флорою (римська богиня квітів і рослин — прим. ред.), він не міг уявити, що через 400 років був би успішним вуличним митцем графіті в сучасному Нью-Йорку. Ст. 4 — «Мати з дитиною у зручному жовтому кріслі», 2010, акрил на тайвеку. Багато зображень матерів з дітьми, виконані митцями-мужчинами, не відображають простого взаємного імпульсу, який я відчуваю між ними. Я уявляю їх двох на самотині. (Коментарі авторки із artdoxa.com). Тайвек — білий синтетичний матеріал, який пропускає пару, але не воду і використовується для технічних потреб як упаковка, захисні завіси на будівлях тощо. Його вподобали й художники для свої потреб. (Прим. ред.)

Залишити відповідь